Telefonische triage
Telefonische triage krijgt een steeds groter rol in ons werk in de huisartsenpraktijk en op de huisartsenpost. Het werken als regiearts of telefoonarts vraagt echter om een andere manier van denken dan dat je normaal gewend bent; Triage gaat om urgenties en veel minder om diagnoses. In deze e-learning leren we je de basis van de telefonische triage en het gebruik van het NTS / de NHG-triagewijzer daarbij. Daarnaast maken we je alert op de meest voorkomende valkuilen in de telefonische triage en leren we je de alarmsymptomen tijdens het overleg met de triagist of doktersassistente herkennen.
Na afloop van de training:
- Ken je de werkwijze van de doktersasistente/triagist
- Weet je hoe je het NTS/ de NHG-triagewijzer gebruikt tijdens de triage
- Ken je de meest voorkomende valkuilen tijdens de telefonische triage
- Weet je wanneer je extra alert moet zijn tijdens een overlegmoment met de doktersassistente of triagist
Auteur
Jojanneke Kant, huisarts en kaderarts spoedzorg